Farkas Orsolya és Hardi Tamás a győri agglomerációból történő ingázás környezeti terheit vizsgálták, közel három évtized adatainak felhasználásával. Kutatásuk összefoglalója a Portfolio KRTK Blogján jelent meg.
A szigetközi településegyüttes (Győrújfalu, Győrzámoly, Győrladamér és Dunaszeg) jól szemlélteti a szuburbanizáció folyamatát, mivel itt jelentősen nőtt a lakosság száma. Az itt élők a torlódások ellenére is az egyéni közlekedést részesítik előnyben a tömegközlekedéssel szemben, mivel az előbbi – különböző okok miatt – még mindig sokkal időtakarékosabb az utóbbihoz képest, ami egyre súlyosbítja a forgalmi helyzetet. A háztartások jellemzően több személygépkocsival is rendelkeznek, amelyeket a napi szintű ingázáshoz használnak, így az agglomeráció kialakulása érezhető közlekedési terhelést hoz maga után, és a földhasználat változása a fenntarthatóságra is hatással van
A cikk a Portfolio oldalán olvasható.